egészséges táplálkozás

A 10 legjobb étel a jó alváshoz

A bárányok számolgatása helyett fogyasszuk az alábbi ételeket rendszeresen és jutalmunk mély és pihentető alvás lesz.

1. Kamilla tea

A fekete teával ellentétben a kamilla tea nem tartalmaz koffeint, viszont rendkívül nyugtató hatással van a szervezetre. Ráadásul egy bögre meleg ital fogyasztása lefekvés előtt megnöveli a testhőmérsékletet, ami elálmosít.

2. Zsírszegény popcorn

A pattogatott kukoricában lévő szénhidrát segíti a triptofán nevű aminosav eljutását az agyba, ahol az elalvást segítő szerotoninná alakul. Mivel a lefekvés előtt elfogyasztott nehéz étel megnehezíti a pihenést, inkább válasszunk egy tál zsírszegény popcornt.

3. Csicseriborsó

Ez a rostban gazdag hüvelyes rengeteg B6 vitamint tartalmaz, ami elősegíti a szerotonin termelését. Ez az ingerületátvivő anyag felelős többek között a hangulat, az alvás és az étvágy szabályozásáért is. Adjunk egy kis csicseriborsót a vacsorára fogyasztott salátánkhoz és ébredjünk kipihenten!

4.  Méz

A vércukor emelkedése csökkenti az orexin nevű neurotranszmitter termelését, amely az ébrenléti állapot fenntartásában játszik szerepet. Ha egy evőkanál mézet teszünk a kamilla teánkba, két legyet üthetünk egy csapásra.

5. Meggy

A meggy rendkívül gazdag melatoninban, ami segít a jobb alvásban és az alvási ciklus szabályozásában is. Ráadásul tele van antioxidánsokkal, aminek hatalmas szerepe van az öregedés lassításában.

6. Banán

A banán gazdag káliumban, amely segíti a mély alvást, valamint magnéziumban is, ami pedig ellazítja az izmokat és az idegeket. Ez a szupergyümölcs tartalmazza majdnem az összes B- vitamint is (B1-, B2-, B3-, B6-vitaminokat), hozzájárulva ezzel az idegrendszer megfelelő működéséhez. Ráadásul a banánban még triptofán és tirozin aminosavak is vannak, amelyek elősegítik a harmonikus elalvást, illetve a zavartalan pihenést.

7. Zab

A zab természetes forrása a melatonin nevű hormonnak, amely az alvásciklus szabályozásáért felelős. Ha elalvás előtt eszel egy zabkását, természetes módon segít ellazítani a szervezeted és így könnyebben merülsz álomba. Ráadásul mivel az inzulin termelését is elősegíti, emeli a vércukorszintet és elálmosít.

8. Joghurt

A joghurt kiváló természetes kalciumforrás, ami elengedhetetlenül fontos a jó alváshoz szükséges, már említett triptofán és melatonin hormonok termelődéséhez. Egy tál natúr joghurt a kedvenc gyümölcseiddel tökéletes választás vacsorára.

9. Mangó lassi

Ez az indiai joghurtos ital tele van antioxidánsokkal, fehérjével és vitaminokkal, ráadásul segít kielégíteni az édesség iránti vágyat. Könnyen elkészíthető, csupán egy meghámozott mangót kell összevágnunk és egy kis jéggel, joghurttal, vízzel vagy tejjel összeturmixolnunk. Adhatunk hozzá egy kis steviát is, ha nem érezzük elég édesnek.

10. Mandula

Az olajos magvak fontos részét képezik az egészséges táplálkozásnak. A mandula különösen hasznos a szervezet számára, hiszen gazdag magnéziumban és káliumban, amelyek természetes izomlazítóként működnek. Szintén sok triptofánt tartalmaz, amely egy esszenciális aminosav, tehát a szervezet nem tudja előállítani, táplálékkal kell bevinni. Segíti a könnyű elalvást és mellette a folyamatos álomban maradásban is jelentős szerepet játszik.

Szóljon hozzá

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük