mogyoróvaj-puffasztott rizs
egészséges táplálkozás

Csak mértékkel! – Egészséges, ám kalóriadús ételek

Noha fontos szempont diétánál, hogy egészséges ételeket válasszunk, ám ezek között is találhatóak olyanok, amelyeket nem árt, ha csak mértékkel fogyasztunk. Fogyókúra idején elkerülhetetlen, hogy odafigyeljünk a kalóriákra és bizony néhány kifejezetten egészséges étel is veszélyeztetheti a fogyásunkat, ha korlátlanul falatozunk belőlük. Lássuk melyek a legmegtévesztőbb ennivalók, amelyekkel jobb, ha óvatosak vagyunk!

1. Quinoa

A quinoa egy rendkívül ízletes és sokféleképpen felhasználható mag, amely kiváló fehérjeforrás. A legtöbben úgy gondolják, hogy az energiatartalma is alacsony, valójában azonban ugyanannyi kalóriát tartalmaz, mint a rizs. Mindenképp ajánlott rendszeresen fogyasztani, de ha szigorú fogyókúrán vagyunk, figyeljünk oda a mennyiségre.

2. Puffasztott rizs

Sokan a fogyókúrás ételek közé sorolják, ám ugyanannyi kalóriát és szénhidrátot tartalmaz, mint a főtt rizs. Hasznos, hiszen könnyen hozzáférhető és azonnal fogyasztható, de érdemes figyelni a csomagolást, mert az ízesített változatok gyakran hozzáadott cukrot is tartalmaznak.

3. Földimogyoróvaj

Előszeretettel fogyasztjuk, hiszen egészséges zsírforrás, magas a fehérjetartalma és isteni az íze. Viszont nagyon nehéz megállni egy-két kanálnál, pedig két nagy evőkanál mogyoróvaj majdnem annyi kalóriát és zsírt tartalmaz, mint egy Snickers. Ráadásul az üzletekben található mogyoróvajakat gyakran pálmazsírral, cukorral és sóval dúsítják, így mindig nézzük meg a címkét, és csak 100 %-ban mogyorót tartalmazó terméket vásároljunk.

4. Étcsokoládé

Az értékes flavonoidokban gazdag étcsokoládé a változatos, egészséges étrend fontos részét képezi, viszont ennél is az a baj, ami a földimogyoróvajnál: nehéz abbahagyni. Válasszuk a minimum 70%-os kakaótartalmú csokit és próbáljunk egy-két kockánál megállni.

5. Gluténmentes sütik

Gyakori tévhit, hogy ha valamilyen termék „mentes”, akkor már diétás is, pedig ezeket ételallergiában vagy -intoleranciában szenvedőknek fejlesztették ki. A gluténmentes, laktózmentes, stb. sütik, kekszek is tartalmaznak kalóriát, és általában ugyanannyit, mint az átlagos édességek. Itt is igaz, hogy nézzük meg a csomagolást, és ha fogyókúrázunk, úgy kalkuláljunk velük, mintha egy átlagos desszertet ennénk.

6. Teljes kiőrlésű kenyér

A teljes kiőrlésű pékáruk egészségesebbek, mint a fehér kenyér és társai, viszont ugyanolyan kalóriadúsak, így ha fogyókúrázunk, jobb, ha mértékkel fogyasztjuk. Nézzük meg a címkét is, hiszen sokszor félrevezetőek a feliratok és előfordul, hogy búzalisztet, kukoricaszirupot, stb. is tartalmaznak az egészségesnek hitt áruk.

7. Olívaolaj

Az olívaolaj fantasztikus hatásairól már többször is írtunk, semmiképpen sem szabad kihagyni étrendünkből. Ám óvatosan kell vele bánni, hiszen ha két evőkanállal rálocsolunk a salátánkra máris 20 gramm zsírral és majdnem 200 kalóriával lettünk gazdagabbak.

8. Kókusztej

A kókusztej tele van egészséges zsírokkal, az egyik legjobb laurinsavforrás, így jó hatással van a koleszterinszintre és a szív egészségét is védi. Hosszú időre ellát energiával és rendkívül jól eltelít. Viszont egy csésze kókusztej (240 ml) 550 kalóriát és 58 gramm zsírt tartalmaz, ami jól mutatja, hogy mennyire fontos fogyókúra idején óvatosan fogyasztani.

9. Diákcsemege

Az olajos magvak jótékony hatásai közismertek, viszont ennek a látszólag fitt nassolnivalónak a mértéktelen fogyasztása könnyen a fogyókúra végét jelentheti. 100 gramm majdnem 500 kalóriát tartalmaz, ami egy szigorúbb étrendnél a napi kalóriamennyiség harmadát is kiteheti.

10. Smoothie

A smoothie tökéletes egészséges snack lehet amennyiben otthon készítjük el és mértékkel fogyasztjuk. A bolti vagy éttermi adagok akár 5-7 decisek is lehetnek és a gyümölcsökön kívül hozzáadott tejtermékek, mogyoróvaj, avokádó, mandula vagy fruktóz jelentősen meg tudja dobni a kalóriatartalmukat. Amennyiben fogyókúrázunk, figyeljünk rá, hogy a turmixban több zöldség legyen, mint gyümölcs és részesítsük előnyben a spenótot, az uborkát, a cukkinit és a kelkáposztát. Gyümölcsökből az alacsony cukortartalmú bogyós gyümölcsöket használjuk, és kerüljük a kalóriadús banánt.

Szóljon hozzá

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük