egészséges táplálkozás

Egészséges alternatívák a táplálkozásban

Szeretnél egészségesebben táplálkozni, esetleg életmódváltásra készülsz? A drasztikus változtatások általában nem tartanak sokáig, így ajánlott fokozatosan, kis lépésekben haladni ezen a téren is. Jó kezdés, ha először pár megszokott, kevésbé egészséges ételt, összetevőt cserélsz le hasonlóan finom, de egészségesebb és táplálóbb verzióra. Viszont ne felejtsd el, az egészséges(ebb) nem minden esetben jelenti azt, hogy kalóriaszegényebb is, így ha diétázol, figyelj oda a mennyiségekre. Mértékkel persze bármi belefér!

1. Instant zabkása helyett édesítetlen zabpehely

Általában az instant, ízesített zacskós zabkásák rengeteg fölösleges kalóriát, cukrot és adalékanyagot tartalmaznak. Sokkal alakbarátabb és egészségesebb, ha ízesítetlen zabpelyhet fogyasztasz, amely 100 % -ban természetes alapanyag, nem tartalmaz mesterséges adalékanyagot vagy színezéket, sok vitamin és ásványi anyag található benne és kiváló rostforrás. Főzd meg a mikróban egy tál vízben a zabpelyhet, majd ízesítsd proteinporral, és ízlésednek megfelelően zsírszegény kakaóval vagy étcsokoládéval, fahéjjal, dióval, esetleg bogyós gyümölcsökkel, és máris egy teljes értékű étkezést kapsz.

2. Tejföl helyett zsírszegény görög joghurt

Ha tejföl helyett görög joghurttal készíted el a húsételeket, önteteket, nem csak sok kalóriát és zsírt spórolhatsz, de az elfogyasztott fehérje mennyiségét is könnyen növelheted.

3. Burgonyapüré helyett karfiolpüré

A klasszikus krumplipüré helyett érdemes kipróbálni a karfiolpürét, amelynek elkészítése hasonló, mégis jóval kevesebb kalóriát tartalmaz.

4. Hagyományos puding helyett chia puding vagy avokádó puding

Gyors es szuperegészséges desszertet készíthetsz avokádóból, amelyhez csak össze kell turmixolnod az avokádó kikapart belsejét, hozzáadnod egy kis kakaóport, egy összevágott banánt és némi édesítőt. Fahéjjal vagy vanília-/rumaromával is ízesítheted, a tetejét pedig díszítheted bogyós gyümölccsel és apróra vágott dióval.

A chia magból készített puding is fantasztikus alternatíva, ha egészséges desszertet szeretnél az asztalra varázsolni. A rostokat, omega-3 zsírsavat, káliumot és magnéziumot tartalmazó szuperételt magában, vagy bármilyen ételre rászórva is fogyaszthatod. A fitt nassolnivalóhoz pedig csak ízlésednek megfelelő tejre, gyümölcsre, édesítőre lesz szükséged a chia mag mellé. Miután összekeverted a hozzávalókat, tedd hűtőbe és másnapra isteni finom, pudingszerű állagú desszertet kapsz.

5. Ice cream helyett nice cream

A jégkrém egészségesebb változata, amely gyakorlatilag pürésített fagyasztott banán. Turmixgépedbe az összedarabolt fagyasztott banán mellé szinte bármit tehetsz ízlésünknek megfelelően: zsírszegény kakaóport és mogyoróvajat, vagy bármilyen másik gyümölcsöt, ami passzol a banánhoz, például mangót, epret vagy málnát.

6. Majonéz helyett mustár vagy avokádópüré

Míg a majonéz elég sok kalóriát, cukrot és telített zsírokat tartalmaz, addig a mustár egyiket sem. Ha kicsit különlegesebbre vágysz, készíthetsz borssal, citromlével és fokhagymával fűszerezett avokádópürét is, amely gazdag telítetlen zsírsavakban és kitűnő antioxidáns.

7. Sült krumpli helyett édesburgonya chips

A bő olajban sült hasábburgonya helyett a felkarikázott édesburgonyát kend be vékonyan olívaolajjal, fűszerezd kedved szerint (a rozmaring és a bors nagyon passzol hozzá), és sütőben süsd ropogósra.

8. Spagetti helyett cukkini „szalagok”

Amennyiben a napi szénhidrátadagodat szeretnéd jelentősen csökkenteni, remek megoldás lehet, ha tészta helyett cukkiniből zöldséghámozóval szalagokat készítesz (kapható egyébként külön erre a célra spirálozó eszköz is). Sóval, borssal ízesítsd, majd serpenyőben párold roppanósra.

Szóljon hozzá

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük