alakformálás

Legfőbb tévhitek, hibák a női alakformálással kapcsolatosan

A legtöbb nő fejében a zsírégetés, kardió, diéta, éhezés, szenvedés szavak jelennek meg, amikor az alakformálás szóba kerül. Tény, hogy rengeteg anyag található a témában, és nehéz kiszűrni a sok téves információ közül az igazságot. Pedig ha csak az alábbi pár dolog tisztázódna, már sokkal jobb eredményeket érne el mindenki.
  1. Félsz a súlyoktól

A legtöbb nő kerüli a (nagy) súlyokat, mert attól fél, hogy túl izmos lesz. Az igazság azonban az, hogy a hormonális különbségek miatt a nők egyszerűen képtelenek olyan izomtömeg és erő megszerzésére, mint a férfiak (a férfiak tesztoszteron szintje tízszerese-harmincszorosa a nőkének). Viszont a test formáját az izmok adják, így a formás, csinos test érdekében elkerülhetetlen a súlyok használata.

  1. Túl sokat kardiózol

Általában egy nő, ha fogyni szeretne a futást választja sportnak, aminek rengeteg pozitív hatása van a szervezetre: erősíti a szívet, a keringési rendszert; növeli a tüdőkapacitást, erősíti az immunrendszert; javítja az izmok és a szervek oxigénellátottságát; jó hatással van a koleszterinszintre; oldja a stresszt és még sorolhatnánk. Azonban tény, hogy más dolgok (kalória deficit, elegendő protein -fogyasztás, súlyzós edzés) fontosabbak a sikeres fogyáshoz. Persze, ha valaki szeret futni, nem kell abbahagynia, de figyelembe kell venni mi a célja, milyen az alkata, és ehhez igazítani, hogy mennyi, milyen intenzitású, és milyen gyakori kardió edzést végez.

  1. Csak bizonyos testrészeket edzel

Nyilvánvaló, hogy a legtöbb csaj formás fenékre, combokra, és lapos hasra vágyik. Azzal nincs is gond, hogy ezeknek nagyobb figyelmet szentelnek, viszont a többi testrész elhanyagolása az izomegyensúly felbomlásához (izomdiszbalansz) vezethet, aminek az eredménye tartáshibák és sportártalmak lesznek. Fektessünk tehát hangsúlyt a mell, hát, váll és karok edzésére is!

  1. Drasztikus fogyókúrát folytatsz

Ha állandóan diétázol, nem adsz esélyt magadnak a fejlődésre. Bármilyen hihetetlenül hangzik, a legtöbb nő azért nem éri el a várt eredményt, mert jóval kevesebbet eszik, mint amennyit kellene. Az egyénenként változó, ajánlott kalóriamennyiségen kívül a makrotápanyagok (fehérje, zsír, szénhidrát) aránya, mennyisége is fontos. Izomépítéshez elengedhetetlen a megfelelő fehérje bevitel, emellett a szénhidrát és zsír is nélkülözhetetlen a szervezet megfelelő működéséhez, az optimális anyagcsere folyamatokhoz Az egyoldalú, nagyon megszorító fogyókúrák ráadásul az egészségre is veszélyt jelentenek.

  1. A táplálékkiegészítőktől vársz azonnali eredményt

Amikor valaki belekezd az alakformálásba, általában már az elején beszerez mindenfélét, pedig ezek a legutolsó 5 %-ot teszik hozzá az eredmény eléréséhez. A hangzatos szlogenekkel, versenyzőkkel marketingelt termékek szedésére nagyon sokszor semmi szüksége nincs egy hobbisportolónak, illetve a profik sem azoktól hozzák az átlag feletti formát. Azt is meg kell említeni, hogy az étrend kiegészítőket szabadon forgalmazhatják, semmiféle előírásnak nem kell megfelelniük, csupán bejelentési kötelezettség terheli a forgalmazó cégeket. Inkább azt javaslom, hogy adj időt magadnak, és elsősorban jó minőségű, egészséges ételek fogyasztásával és edzéssel próbáld elérni az álomalakot.

Szóljon hozzá

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük